De praktijk is iedere werkdag geopend van 08:00 tot 17:00 uur.
De praktijk is iedere werkdag* geopend van 08:00 tot 17:00 uur. Buiten deze openingstijden kunt u voor zorg die niet kan wachten tot ons volgende openingsmoment terugvallen op de huisartsenpost. Zie avond-, nacht-, weekenddienst.
* Met uitzondering van de wettelijk bepaalde feestdagen. Daarnaast zijn wij tijdens de schoolvakanties telefonisch tot 13.00 uur bereikbaar, waarbij na 13.00 uur waargenomen wordt door een dienstdoende huisartsenpraktijk voor spoedvragen.
Onze telefooncentrale werkt met een keuzemenu:
toets 1 voor levensbedreigende situaties
toets 2 voor het annuleren van een afspraak (24 uur per dag in te spreken)
toets 3 voor een herhaalrecept (24 uur per dag in te spreken)
toets 4 voor uitslagen/advies
toets 5 voor het maken van een afspraak of de doktersassistente
toets 6 voor intercollegiaal overleg
press 9 for English
24 uur per dag, 7 dagen per week, kunt u online medische zaken regelen via mijngezondheid.net. U kunt afspraken inplannen, wijzigen of annuleren (mits ook online gepland). U kunt recepten aanvragen of een e-consult sturen met uw vraag.
Snel en makkelijk altijd uw uitslagen in kunnen zien via onze online patiëntomgeving, wanneer het u uit komt. Meld u aan voor mijngezondheid.net. Uw huisarts, verpleegkundig specialist of praktijkondersteuner zet zijn/haar toelichting op de uitslagen erbij. Mocht u nog vragen hebben over de uitslag, kunt u een e-consult sturen of even bellen.
Bent u niet zo goed met computers, telefonisch zijn wij tussen 11.00 – 12.00 uur en tussen 13.00 en 16.00 uur bereikbaar om de uitslag met u door te nemen.
Bel: 0492-525125 | optie 4 |
Prikpost
Helaas is er geen prikpost meer aanwezig in de praktijk. Wij zijn als praktijk nog aan het zoeken naar mogelijkheden dichtbij / in de praktijk. Bloedprikken is op afspraak mogelijk bij Vita_liek aan de Julianalaan of aan de Deltaweg nr. 12.
Wij krijgen geregeld de vraag om een doktersverklaring in te vullen. Bijvoorbeeld omdat iemand wil weten of u in staat bent om te werken, om een auto te besturen, om naar school te gaan, of u goed voor uw kinderen kan zorgen. Maar ook of een reis terecht is geannuleerd of dat u recht heeft op een parkeervergunning of aangepaste woonruimte.
Een geneeskundige verklaring (doktersverklaring) mag alleen worden afgegeven door een onafhankelijk arts, dus niet de ‘eigen’ dokter.
U kunt een herhaalrecept online aanvragen via MijnGezondheid.net of de app MedGemak. Of via de brievenbus naast de deur van de praktijk of telefonisch via de receptenlijn.
Via de telefonische receptenlijn laat u uw gegeven achter (spreek duidelijk uw naam, geboortedatum, de namen van de medicijnen, het gebruik en de hoeveelheid in) en de assistente zorgt ervoor dat uw recept doorgestuurd wordt naar uw apotheek. Indien u inspreekt vóór 10.00 uur dan liggen de medicijnen 2 werkdagen later na 14.00 uur klaar bij uw apotheek. U kunt de receptenlijn 24 uur per dag inspreken.
Bel: 0492-525125 | optie 3 |
Via de brievenbus kunt u een platgevouwen medicijndoosje voorzien van uw medicijnsticker met uw gegevens achterlaten, ook hier geldt voor 10.00 uur in de brievenbus achtergelaten, dan liggen uw medicijnen 2 werkdagen later na 14.00 uur klaar bij uw apotheek.
Onze praktijkondersteuner GGZ (Geestelijke Gezondheidszorg), Linda, verricht op verzoek van de huisarts of verpleegkundig specialist onderzoek bij psychische problematiek. Na dit onderzoek vindt terugkoppeling plaats naar de huisarts. Een verder traject wordt afgesproken. Kortdurende behandeling is mogelijk door de praktijkondersteuner zelf. Voor langdurige behandeling of meer complexe behandeling wordt u doorverwezen naar een andere hulpverlener of instantie.
Voor het spreekuur van de praktijkondersteuner GGZ kunt u na een consult bij de huisarts / verpleegkundig specialist een eerste afspraak krijgen/maken. Vervolgafspraken worden daarna met u samen afgestemd.
Sociaal domein
Regionaal zijn vanuit maatschappelijk werk initiatieven die eveneens begeleiding bieden bij verscheidene psychische problematiek maar ook andere maatschappelijke problemen. Denk hierbij aan schulden, huisvesting, eenzaamheid bij ouderen. Neem een keer een kijkje op https://landelijk.socialekaartnederland.nl.
Andere interessante websites
https://www.socialeteamshelmond.nl/ en https://www.levhelmond.nl/
Onze praktijkondersteuners somatiek, Silvia Langelaar en Denise van Veghel, hebben specifieke kennis en zijn deskundig op het gebied van een aantal chronische ziekten.
Na overleg met de huisartsen / verpleegkundig specialist verrichten zij controles bij patiënten met diabetes mellitus (suikerziekte), astma en COPD (chronische bronchitis), hart- en vaatziekten, osteoporose (botontkalking) en ouderenzorg. De behandeling wordt teruggekoppeld naar de huisartsen.
De praktijkondersteuners kunnen u adviseren ten aanzien van verbetering van uw leefstijl. Daarbij kunt u denken aan overgewicht, roken en bewegen.
Voor het spreekuur van de praktijkondersteuners kunt u na overleg met de huisarts een eerste afspraak krijgen/maken. Vervolgafspraken worden daarna met u samen afgestemd.
Binnen de praktijk is ook een verpleegkundig specialist werkzaam (afgekort VS), Ingeborg van Zandvoort. Zij ondersteunt de huisarts door ook spreekuur te hebben waarin zij zelfstandig werkt. Een verpleegkundig specialist is bij wet bevoegd om o.a. lichamelijk onderzoek te doen, diagnoses te stellen, behandeling te bepalen, medicatie voor te schrijven en het uitvoeren van kleine ingrepen.
De VS kijkt niet alleen naar de ziekte, maar vooral ook naar de zieke en andere problemen die een rol spelen, zoals sociale omstandigheden en de psychische belasting van een ziekte. Mede daardoor zult u Ingeborg ook tegenkomen bij de ouderen binnen de praktijk, of na slecht nieuws of tijdens bijvoorbeeld het sterfbed. Zij volgt hierin samen met de huisarts of de praktijkondersteuner de mensen op waarin een stuk verpleegkundige zorg gecombineerd wordt met medische zorg.
Voor meer informatie over de functie van verpleegkundig specialist, kijk op https://www.zorgmasters.nl/patient
Onze doktersassistenten Barbara, Ester, Marsha en Caroline zijn de eerste personen die u spreekt als u de praktijk belt. De assistente zal u vragen naar de reden van uw komst. Ze stelt vragen over uw klacht. Hiermee bepaalt ze welke zorg u nodig heeft. Soms is een afspraak niet nodig. De assistente zal u dan advies/tips geven. Zij is hiervoor opgeleid.
Naast telefonisch werk houden ze ook op geregelde tijden een eigen spreekuur. Bij hen kunt u terecht voor o.a.:
Zij ondersteunen de huisarts / verpleegkundig specialist ook bij ingreepjes. Ook voeren zij handelingen uit op verzoek van hen zoals het maken een ECG, een enkel-arm-index of het prikken van een CRP (ontstekingswaardes).
Regelmatig hebben wij doktersassistentes in opleiding in de praktijk.
Ook voor het assistentespreekuur heeft u een afspraak nodig. Deze kunt u maken via 0492-525125 optie 5.
Helaas zijn wij gesloten voor nieuwe patiënten.
Dit doen wij, omdat we aan onze maximale grootte zitten om goede patiëntenzorg te kunnen blijven geven. Wij hebben geen wachtlijst.
Zodra wij wel weer ruimte hebben voor nieuwe patiënten zullen we dit hierop de website aangeven. Er wordt een uitzondering gemaakt voor uitbreiding van het gezinsverband, zoals samenwonen met een al ingeschreven patiënt en pas geboren baby’s in het gezinsverband. Zij mogen telefonisch contact met ons opnemen.
Hebt u problemen met het vinden van een huisarts? Neem dan contact op met uw zorgverzekering.
U kunt uw uitslagen ook online bekijken. Online op uw telefoon of computer, waar u ook bent en wanneer u dat het beste uitkomt. U logt in op de beveiligde website van MijnGezondheid.net of de app MedGemak. Uw huisarts, verpleegkundig specialist of praktijkondersteuner schrijft een toelichting bij uw uitslagen. Hebt u nog vragen naar aanleiding van uw uitslag? Stuur dan een e-consult of bel met de praktijk.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
U hebt een account nodig bij DigiD. Via onderstaande knop kunt u dit aanvragen bij de overheid.
Herhaalrecepten vraagt u zoveel als mogelijk online aan. Dit scheelt de praktijk tal van telefoontjes. Dit levert direct tijdwinst op voor onze praktijk.
Via MijnGezondheid.net is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen
– Lichamelijk onderzoek
– Toegangslogboek
– Verslaglegging
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten
– Actueel medicatieoverzicht
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.