De praktijk is iedere werkdag geopend van 08.00 uur tot 17.00
Binnen onze praktijk zijn er twee opties voor het maken van een afspraak; online 24 uur per dag/7 dagen per week of via de telefoon tijdens onze openingstijden
Bel: 0492-525125 | Optie 1 voor levensbedreigende situaties |
Optie 5 voor het maken van een afspraak | |
Mijngezondheid.net | Log in met uw Digi-D |
Als u telefonisch een afspraak maakt werken wij met een terugbelsysteem, zodat u niet onnodig lang aan de telefoon hoeft te wachten.
Bij het maken van de afspraak zal de assistente u vragen naar de reden van uw komst. Ze stelt vragen over uw klacht. Hiermee bepaalt ze welke zorg u nodig heeft. Soms is een afspraak niet nodig. De assistente zal u dan advies/tips geven. Zij is hiervoor opgeleid. Onze assistentes gaan vertrouwelijk met uw informatie om.
Als u online een afspraak maakt, willen wij u vriendelijk vragen om eerst ‘Moet ik naar de dokter’ aan te klikken in de app of op uw computer, en deze vragen te doorlopen. Deze vragen zijn, net als wat de doktersassistente aan de telefoon doet, om te kijken welke zorg u nodig heeft. Soms volgt er een advies. In sommige situaties komt het advies om direct met de praktijk te bellen i.p.v. online een afspraak in te plannen, omdat uw klacht spoed heeft.
Wij hebben spreekuur tussen 8.15 en 12.00 uur en tussen 13.00 en 16.45 uur. U kunt op het spreekuur komen bij de huisarts, de verpleegkundig specialist, de huisarts in opleiding, de praktijkondersteuner somatiek of GGZ of de doktersassistenten.
Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef dit aan bij het maken van de afspraak, dan kunnen we er rekening mee houden in onze agenda. Ook als u online een afspraak maakt, kunt u aangeven dat u een dubbele afspraak wil hebben zodat er meer tijd is voor uw klacht(en). Het kan voorkomen dat u langer moet wachten op een afspraak als u meerdere klachten tegelijk wil bespreken.
Wanneer het niet mogelijk is om naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts / verpleegkundig specialist u thuis bezoeken. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek wordt afgelegd. Aangezien er in de praktijk betere onderzoek- en behandelingsmogelijkheden zijn, heeft het de voorkeur om u naar de praktijk te laten komen.
Voor spoedgevallen zijn wij van 8.00 tot 17.00 uur bereikbaar.
0492-525125 bellen en direct keuze 1 in het menu kiezen.
Bij levensbedreigende situaties belt u 112.
Wij bieden enkele paramedische beroepen de mogelijkheid om in onze praktijk spreekuur te doen, zodat voor u zorg dicht bij huis mogelijk is. Kijk op de betreffende website hoe u hen kunt bereiken, of vraag bij de assistente voor een kaartje / telefoonnummer.
De diëtistenpraktijk | https://www.dedietistenpraktijk.nl/ |
Podotherapie Hermanns | https://www.podotherapiehermanns.nl/ |
Heeft u ’s avonds, ’s nachts of in het weekend (inclusief feestdagen) zorg nodig die niet kan wachten, bel dan de huisartsenpost: 088-8765151
Twijfelt u of u de huisartsenpost moet bezoeken of dat uw klacht kan wachten tot de huisarts weer bereikbaar is, kijk dan op https://www.moetiknaardedokter.nl of op https://www.thuisarts.nl of op de website van de huisartsenpost zelf http://www.huisartsenpostenoostbrabant.nl
Het bezoekadres is:
Elkerliek ziekenhuis ingang spoedpost/eerste hulp
Wesselmanlaan 25
5707 HA Helmond
De huisartsenpost bevindt zich in het Elkerliek ziekenhuis in Helmond, via dezelfde ingang als de spoedeisende hulp.
U kunt 24 uur per dag uw afspraak annuleren via ons telefoonsysteem (optie 2 in het keuzemenu).
Komt u niet op uw afspraak zonder afmelding, dan volgt er eerst een telefonische ‘waarschuwing’. Komt u daarna weer niet op uw afspraak zonder afmelding, dan ontvangt u een rekening. Deze rekening kunt u niet declareren bij uw zorgverzekeraar.
Tarief niet verschenen zonder afmelding 15 min €15,00 en niet verschenen zonder afmelding 30 min €30,00.
Helaas zijn wij gesloten voor nieuwe patiënten.
Dit doen wij, omdat we aan onze maximale grootte zitten om goede patiëntenzorg te kunnen blijven geven. Wij hebben geen wachtlijst.
Zodra wij wel weer ruimte hebben voor nieuwe patiënten zullen we dit hierop de website aangeven. Er wordt een uitzondering gemaakt voor uitbreiding van het gezinsverband, zoals samenwonen met een al ingeschreven patiënt en pas geboren baby’s in het gezinsverband. Zij mogen telefonisch contact met ons opnemen.
Hebt u problemen met het vinden van een huisarts? Neem dan contact op met uw zorgverzekering.
U kunt uw uitslagen ook online bekijken. Online op uw telefoon of computer, waar u ook bent en wanneer u dat het beste uitkomt. U logt in op de beveiligde website van MijnGezondheid.net of de app MedGemak. Uw huisarts, verpleegkundig specialist of praktijkondersteuner schrijft een toelichting bij uw uitslagen. Hebt u nog vragen naar aanleiding van uw uitslag? Stuur dan een e-consult of bel met de praktijk.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
U hebt een account nodig bij DigiD. Via onderstaande knop kunt u dit aanvragen bij de overheid.
Herhaalrecepten vraagt u zoveel als mogelijk online aan. Dit scheelt de praktijk tal van telefoontjes. Dit levert direct tijdwinst op voor onze praktijk.
Via MijnGezondheid.net is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen
– Lichamelijk onderzoek
– Toegangslogboek
– Verslaglegging
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten
– Actueel medicatieoverzicht
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.